Bułeczki ziemniaczane długotrwałe miękkie.

Kiedyś moja babcia notorycznie dodawała do pieczywa ziemniaki. Zawsze się zastanawiałam dlaczego. Przecież do kotleta ziemniaki zazwyczaj więc co daje ich obecność w pieczywie? Okazuje się, że pieczywo dzięki dodatku ziemniaków o wiele dłużej zachowuje świeżość.

Pracując we Włoszech w barze typowo włoskim robiłam focaccia i właśnie z dodatkiem ziemniaków. Była bardzo wilgotna i utrzymywała długo świeżość. Klienci za nią przepadali. Ten trik ziemniaczany długo przypisywałam naszym ziemią, a okazało się iż nie jesteśmy jedyni. Czasem zostają nam z obiadu i najczęściej wykorzystujemy je do klusek. A warto również wykorzystywać je w pieczywie wszelakich rodzajów. Nasze domowe wypieki będą nam dłużej służyć!


Czas przygotowania: 2-2,5 godziny

Porcja: 9 sztuk

Składniki:

* 150 g pure ziemniaczanego

* około 300 g mąki

* 7 g drożdży suchych

* 1 łyżka cukru

* 70 ml mleka

* 1 małe jajko lub żółtko

* 1 łyżeczka soli

* 30 g masła

Dodatki:

* jajko do posmarowania

* ziarna do posypania


1. Do mąki wmieszaj drożdże i cukier. Jajko lub żółtko i mleko w temperaturze pokojowej dolewaj do mąki. Kiedy mąka wchłonie cały płyn dodaj ziemniaki. Wyrabiaj 2-3 minuty i dodaj miękkie masło oraz sól. Wyrabiaj dalej ciasto aż będzie gładkie i dobrze wyrobione. Możesz cały proces zrobić w robocie. Ciasto może lekko lepić się do dłoni. Podsypuj ewentualnie mąką. Odstaw na godzinę do wyrośnięcia.

2. Podziel ciasto na 9 części. Formuj bułeczki według preferencji. U nas dzisiaj podłużne. Rozpłaszcz, zwiń i sklej bułeczkę. Odstaw do wyrośnięcia na 15-20 minut. Rozgrzej piekarnik do 190°C.

3. Wyrośnięte bułeczki posmaruj roztrzepanym jajkiem i posyp ziarnami. Piecz przez 20 minut. Ciesz się domowymi bułeczkami!


Wpadnij również na mój instagram 🤗

2 komentarze Dodaj własny

  1. Ewa pisze:

    Bułeczki z ziemniakami?Upiekę i dam znać, czy się udały. Dodam ziarenka również do środka. Chyba to nie zaszkodzi końcowemu efektowi? Na pewno niezbyt dużą ilość, aby nie było zakalca. Pozdrawiam.

    Polubione przez 1 osoba

    1. madamefranciskitchen pisze:

      Dzień dobry Ewo! Nie próbowałam dodawać jakichkolwiek ziaren mogą trochę zmienić konsystencje. Akurat tutaj posypuję z góry tym co mam. Spróbuj warto eksperymentować😊

      Polubienie

Dodaj komentarz